Saturday, April 2, 2011

atasi kebengangan..

selalu bengang ngan seseorang???
pastu tros jd stress??
mood jd bad gile2 smpi x leh bt keje???


aku rase aku ade cara penyelesaiannye.......

1.kita buat x tau je...dlm erti kate lain,buat derkk je.....kompom org yg bt kte bengang tuh tensen..sbnrnye org 2 ade 'hati yang tidak sihat'..ubat hati dorg tuh,klu kte rse sakit hati....baik la hati dorg 2...

2.kita balas balik la......bak kte org....'pulang paku buah keras'...btol ke peribahasa aku???tapi dengan syarat...x bleh balas bute2 je...kte kne tau jgk skit2 psl kelemahan dia...... contoh..... hati busuk:eh,,ko ni gemuk la..x payah la makan lagi......kita mesti balas:aku ade duit nak makan,suke ati aku ler....yang ko 2 kurus knpe??x cukup makan ker???bukan ko yg tanggung aku makan pon..abis ke duit ko klu aku mkn banyak2....ko ingat ko 2 cantik sngat....hah!!amik ko!!!

3.kalu dah geram sangat..ni kre thp gaban pnye bengang la...pandang je di tnpe berkelip2..tengok je ape yg dia buat smpi dia rasa serba x kena...bak kte kwn aku si atul,smpi dia merongah...hahaha...bio padan muka dia....

4.tapi jgn plk nnt dy dh kutuk2 kita,kte tnglkn dy...bt mcm x de ape2 je..jd profesional skit...jd org akan respek kite....tp klu x bleh blah ngan dia sngt2...blah je tros.....

hihihi...rsenye..cara2 ni ok dh nk bt org yg kondem kita tuh celik mate...x tau la klu hati tu dh busuk sngt..memanjang je dengkinye....jgn plak gne cara ni kt org tua plak..tp klu yg tua 2-3 thun tu boleh sngat la....seseuai bagi sebijik kt dia....sng citer........aku penah cube cara2 ni...ok sngt..sbb 2 aku jarang moody...hehehhehe...bahagia memanjang.....


biar jahat mulut..jangan busuk hati!!!!

No comments:

Post a Comment