Wednesday, January 11, 2012

saya jatuh cinta dengan dia..betul ke???

lama dah tak buka blog ni.nak buka pon tak tau nak tulis ape.kenapa ye selalu pikir psl dy...ish...tak boleh ikutkan sangat perasaan ni..kena control skit..kalau tak..habis....bercakap pasal suka menyukai,cinta dicintai,sayang menyayangi ni..aku memang tak tahu nak jelaskan.buat masa sekarang.keluarga je tumpuan aku.aku ulang lagi..KELUARGA!!yang lain aaku memang tak pikir,tak mau pikir dan tak tahu nak pikir...lagi2 pulak,bila aku tengok sekeliling aku ni..bertunang la,kawin la,terasa macam nak la jugak, tapi bila pikir2 balik..boleh ke aku ni..nak kawin,duitnye lagi,belanja harian lagi..kalau daapat laki kaya..ishh..lebih sopan skit..lelaki yang kurang mempunyai masaalah kewangan..haa..x pe la...ni x..nanti hutang sane sini,karang hutang menimbun aku plak yang kne bayar..bukan ape,kalau shot duit skit2 tu x pe la back up2..ni kalau dah habis sume benda nak bayar..dia asyik bayar hutang aje...mne bole....gunung emas pon sikit2 tarah bole abis...

lagi satu,masaalah ni jugak la selalu jadi punca penceraian,yela,pendapatan bini lagi tinggi dari laki,pendidikan bini lebih tinggi dari lelaki,laki pulak tak puaas haati,perempuan plak nak ikut cakap dia je...mne tak...bercakau je la hari2..fobia gaak kalu maacam tuh...kalau laki plak pendapaataan ngan pendidikan lg tinggi..tu mungkin ok kot...tapi sbnrnye ape yang paaling diperlukan kaat sini,kesabaran,kesetiaan,keikhlasan,toleransi dan kejujurantu diaa..dh mcam rukun negara...
ini la aspek2 yang penting perlu ada pada setiap isi sesebuah rumah.

kes penceraian dah terlalu banyak,dan ini adalah satu masaalah yang serius(buat muka serius)kalau keadaaan ini berlarutan,lepas ni,ramai la,anak2 bermasaalaah akan wujud.90 peratus penyaebab terlaahir generasi yang bermasaalah berpunca dari masaalah perpecahan rumahtangga.

harap2 masaalah ni akan berkurangan dan suami isteri akan lebih bertolak ansur dan toleransi untuk mengelak kan masaalah ini menjadi lebih serius.



p/s:korang perasan tak tajuk entri ni x de kne mngena langsung dengan entri aku yang berjela ni...
lagi satu,aku dah try nak cuba tak pakai shortform..tapi tetap ade....kuang3x....

No comments:

Post a Comment